Daniel George
18.04.2024
Avea un salariu de 200.000 de dolari pe an (aproape 17.000 de dolari pe lună), dar a demisionat pentru că muncea până la 16 ore pe zi, iar șefii se purtau îngrozitor.
O fostă angajată la McKinsey, una dintre cele mai puternice companii de consultanță îm management din lume, a povestit experiența prin care a trecut și pe care a descris-o drept traumatizantă. Mărturisirea, făcută sub protecția anonimatului, a fost publicată de jurnaliștii de la Business Insider, care spun că au verificat identitatea fostei angajate, precum și faptul că aceasta într-adevăr a lucrat la McKinsey timp de un an și jumătate.
Ea s-a alăturat echipei McKinsey în 2021. „Nu voi sta aici prea mult timp, s-a gândit, încă din momentul când a acceptat jobul”.
Într-o companie de asemenea nivel, conducerea se așteaptă să începi să muncești cu rezultate notabile încă din prima zi. Fosta angajată credea că la început va învăța, va avea o perioadă de acomodare cu noul serviciu. A fost o experiență frustrantă, pentru că nu era nimeni acolo să mă învețe. Îmi doream să stea cu mine cineva și să mă învețe abilitățile de bază necesare pentru job – cum să pregătesc o întâlnire, cum să creez discursuri, cum să-mi repar greșelile. Nimic din toate astea. Eram singură pe o insulă. Simțeam că nu învăț nimic”, relatează doamna.
Șefa ei era cufundată până peste cap în propriile lucrări, nu avea timp să se ocupe și de altceva. Sau de altcineva. Povestitoarea auze prin firmă vechii angajați spunând că noii veniți nu dau randament pentru că nu primesc niciun fel de ucenicie, nu îi ajută nimeni să se perfecționeze.
Zilele angajate constau în principal în întâlniri cu partenerii firmei. Prezenta lucrarea, obținea feedback, lua notițe și făcea eventuale revizuiri pentru întrunirea următoare. Uneori susținea câtre trei astfel de ședințe pe zi, toate pe subiecte diferite.
„Într-o zi obișnuită, lucram de la ora 7.30 sau 8.00 dimineața până la ora 11.30 seara. Am făcut toate eforturile posibile, nu mi-am părăsit biroul, câteodată uitam să mănânc, am pierdut foarte mult în greutate. Erau zile când nu apucam să merg la baie. M-am trezit din acest vârtej într-un moment când am văzut cât de trist se uita câinele meu la mine”, povestește fosta angajată McKinsey.
Compania avea prevăzut un buget pentru activități distractive, dar cei mai mulți salariați nu participau la ele, pentru că mai aveau o grămadă de muncit și când ajungeau acasă. No time for fun.
Râsete isterice și lacrimi
Șefii se purtau atât de oribil încât îi făceau pe subalterni să plângă. Nici povestitoarea noastră nu a fost scutită de astfel de traume. Într-o zi a făcut un diapozitiv cu prezentare de date. Partenerul asociat a râs isteric și a zis că este cel mai prost diapozitiv pe care l-a văzut vreodată. Altădată un șef a țipat la ea acuzând-o, de față cu toată echipa, că nu poate respecta un termen limită. Angajata a izbucnit în lacrimi. A terminat lucrarea în termenul limită.
După un an de muncă la McKinsey, și-a luat concediu de boală pe trei luni. Boală mintală, constatată de medic. „Eram la capătul puterilor. Pur și simplu, nu mai puteam”.
În acea perioadă, lua medicamente pentru anxietate în doze mari. A încercat să își găsească noi hobby-uri, dar simțea că urăște orice hobby. Deși nu lucra, a trebuit să angajeze plimbător de câini, pentru că nu mai putea nici să iasă afară cu animalul de companie.
A demisionat de la McKinsey. Avea un salariu de 200.000 de dolari pe an. Dar nu mai răzbea cu stresul.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com