Teodor Ionescu
01.07.2024
După eșecul din dezbaterea cu Donald Trump, se pare că Joe Biden riscă să devină „țapul ispășitor” al Partidului Democrat. Discuțiile cu privire la oportunitatea retragerii candidaturii acestuia au explodat, practic, iar posibilitatea ca Biden să nu mai candideze este pe masă.
Cu toate acestea, dincolo de inaptitudinile personale ale lui Joe Biden, întrebarea cea mai legitimă este: chiar este actualul președinte singurul vinovat pentru situația de criză în care se găsește nu doar Partidul Democrat ci și SUA? Sau vinovăția este a întregului partid care a asigurat și asigură infrastructura umană a actualei administrații americane.
Într-un articol de opinie pentru The Federalist, Kylee Grinswold, analizează subiectul „vinovăției colective” a Partidului Democrat pentru ”episodul Biden” din istoria Statelor Unite. Concluzia acestuia este clară: nu e vorba de politicile lui Biden care sunt dezastruoase. Este vorba de politicile Partidului Democrat.
Temele avortului, economiei, criminalității, imigrației, a politicii externe și a politicilor de sănătate, cu alte cuvinte, temele care practic sunt fierbinți în politica Statelor Unite, sunt subiecte de criză, consideră autorul, tocmai datorită politicilor democrate.
De aceea schimbarea lui Biden nu poate fi văzută ca o soluție, căci Biden este doar o simplă parte a problemei. Soluția ar trebui să fie schimbarea perspectivei politice a democraților. Cât timp Partidul Democrat are o viziune comună cu Biden cu privire la lipsa securității frontierelor și politicilor de primire a migranților, schimbarea lui Biden este formală.
La fel, în chestiunea avorturilor, faptul că Biden vrea ”restaurarea” deciziei Roe vs Wade, în loc să accepte actuala soluție a Curții Supreme, îmbrățișată și de Trump, ca fiecare stat american în parte să își decidă propria politică cu privire la avort, este o opinie îmbrățișată și de restul mainstream-ului democrat.
De altfel, politica americană, și nu numai, este marcată de această tendință de a se focaliza mai degrabă pe jocuri și campanii de imagine, decât pe discutarea concretă a politicilor necesare. Astfel, aceeași ideologie care și-a dovedit ineficiența, are nevoie doar să își schimbe „ambalajul” ca să fie din nou „cumpărată” prin vot de către electorat.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com