0 6 minute 2 luni

Daniel George

29.07.2024

Organizațiile neguvernamentale au cumpărat spații publicitare care vizează așa-zisa extremă dreapta – plătite cu banii Uniunii Europene, scrie Graham Barnfield în The European Conservative.

Aceste reclame politice au fost concepute pentru a convinge Parlamentul European (PE) să-și izoleze a treia grupare ca mărime (ca și cum ar fi fost nevoie de mai multă convingere), după cum dezvăluie o investigație efectuată de Bruxelles Signal. Reclamele au apărut mai ales în publicația Politico, la capătul unui lanț de aranjamente financiare complexe, dar și opace.

Cheltuielile recente dirijate de la Bruxelles au finanțat reclame care le-au cerut politicienilor de centru și de stânga să lupte cu grupurile politice de „dreextremă dreaptă”. Ceea ce de altfel fac deja, de exemplu prin aplicarea unui cordon sanitar în PE și prin mustrările privind modul cum funcționează „statul de drept”, adresate exclusiv guvernelor suveraniste.

Organizarea reclamelor, care au apărut în principal în iunie 2024, pare în mare parte munca unui ONG numit Full Beam Media CLG. ONG-ul este enumerat de Politico ca fiind principala inspirație din spatele unei reclame sub forma unei scrisori deschise prin care se cere bobocilor europarlamentari să nu coopereze cu Alternativa pentru Germania (AfD), Democrații Suediei (SD) și Partidul Olandez pentru Libertate (PVV).

Alte reclame susținute de Full Beam Media (FBM) au prezentat caricaturi ale liderilor UE despre care se crede că sunt manipulați de populiști europeni sau de președintele rus Vladimir Putin.

Pentru o organizație care încearcă să modeleze agenda europeană, FBM pare să fie excepțional de timidă. O căutare a expresiei exacte, „Full Beam Media”, în Google, a dus, printre altele, la un articol cu iahturi de lux, fără nicio legătură cu obiectul de activitate. În site-ul propriu, organizația, care se descrie drept ecologistă, FBM se prezintă ca fiind o „organizație independentă de campanie care se bazează pe finanțare caritabilă”, iar cititorii sunt invitați să revină mai târziu pentru mai multe detalii, alături de un text care conține angajamente de protecția mediului, dar fără prea multe detalii.

Organizația există „pe hârtie”. Este înregistrată în Irlanda, cu date indicând un serviciu de afaceri specializat în înregistrarea de noi afaceri. Unul dintre directori, Ivan Cheung, este și „Director Digital Strategy” pentru organizația ecologică Global Strategic Communications Council (GSCC), cu sediul la Bruxelles, cunoscută pentru colaborarea cu echipa de comunicare a Gretei Thunberg și cu Fundația Meliore.

Alți semnatari ai „scrisorii deschisă” sunt destinatari siguri ai finanțării publice, din partea statelor naționale și a jucătorilor globali. Registrul de transparență al UE – publicat de o Comisie mai degrabă selectivă în privința transparenței – arată că ONG-ul The Good Lobby, unul dintre semnatari, a primit peste 67.000 de euro din fonduri publice. De asemenea, Friends of the Earth Europe a obținut 30% din veniturile sale anuale în 2022 – în jur de cel puțin 1 milion de euro – din UE (suplimentat cu încă 15% din alte guverne sau instituții). Altă asociație semnatară, Defend Democracy, este listată ca primind sume importante din NATO și SUA.

Full Beam Media și aliații săi nu sunt singuri în astfel de operațiuni ascunse. European Movement International (EMI) a plasat Google Ads la sfârșitul lunii iunie, atacând-o pe Marine Le Pen, Geert Wilders și pe premierul ungar Viktor Orbán. Cu un buget anual de peste 1,2 milioane de euro, EMI a obținut marea majoritate din subvențiile UE în 2023. Și e puțin probabil ca anul acesta să nu încaseze la fel.

Având în vedere publicitatea politică finanțată în mod înșelător, care are loc sub supravegherea UE – și adesea cu banii UE – nu putem să nu punem la îndoială „transparența” pe care Uniunea pretinde că o susține și „lupta împotriva dezinformării” pe care pretinde că o duce.

Pentru cei cu gândire critică, organizațiile neguvernamentale par o contradicție în termeni. Ele se bazează adesea pe guverne pentru a atrage finanțări și pentru a-și salva reprezentanții care se confruntă cu dificultăți în statele naționale. Prima parte a acestui proces este ferm înrădăcinată la Bruxelles.

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previzualizare articole