
Daniel George
18.01.2025
Europa nu mai are timp să evite risipa de miliarde în construirea a două avioane de luptă rivale, a avertizat șeful Airbus, citat de The Telegraph.
Guillaume Faury, directorul executiv al gigantului aerospațial și de apărare, a declarat că Future Combat Air System (FCAS) și rivalul Global Combat Air Program (GCAP) riscă să dezvolte standarde și piese tehnologice diferite, ceea ce duce la costuri semnificativ mai mari.
Există o mulțime de oportunități de a aduce aceste programe aproape unul de celălalt, astfel încât să nu cheltuim toți banii de două ori, a declarat Faury, într-o conferință de presă care a avut loc la Londra. Dacă doriți să creați valoare și eficiență, să cheltuiți mai puțini bani pe cercetare și dezvoltare și să adăugați volume pentru a reduce costurile, trebuie să aveți țări care să alăture capacități compatibile, a mai spus șeful Airbus.
FCAS, condus de Airbus, și GCAP, condus de BAE Systems, dezvoltă ambele un înlocuitor pentru Eurofighter Typhoon.
Planurile de a înlocui Eurofighter Typhoon cu un nou avion de luptă prevedeau inițial un singur model, care să fie construit de un consorțiu ce reunește toți specialiștii din avioane de război din regiune.
Cu toate acestea, brațul german de apărare al Airbus s-a separat de BAE pentru a se alia cu Dassault of France pe FCAS. BAE a făcut echipă cu Leonardo din Italia și Mitsubishi din Japonia, în programul rival.
Faury a spus că, fără alinierea proiectelor rivale, Europa ar cheltui în mod inutil din bugetele de apărare, plătind dublu pentru capacitățile care ar fi putut fi împărțite.
El a spus: Guvernele trebuie să se așeze la aceeași masă atunci când au o viziune clară asupra specificațiilor FCAS și GCAP, când știu ce vor să obțină și la ce preț, și să vadă ce pot face mai bine împreună, a explicat directorul executiv al Airbus.
El nu a sugerat că proiectele de avioane rivale ar putea să fuzioneze, dar a spus că există posibilitatea ca acestea să folosească aceleași motoare, aceleași senzori, precum și așa-numita tehnologie în nor de luptă, inclusiv flote de drone de luptă potențial controlate din cabina unui pilot.
Ce trebuie să facă Europa este mai întâi să se unească și să creeze programe la scară, în al doilea rând să cheltuiască mai mulți bani și, în al treilea rând, să cumpere din Europa. Toată lumea să contribuie la un sistem care ar putea fi standardizat pentru toți jucătorii, a arătat Faury.
Faury a spus că aproximativ 10 modele de elicoptere militare sunt disponibile în Franța și Germania, în comparație cu 4 în SUA, ceea ce evidențiază o relativă lipsă de consolidare a apărării.
Bugetul SUA pentru achiziții de apărare este de 5 ori mai mare decât bugetul celor 27 de națiuni UE. Pentagonul cumpără aproape exclusiv produse de casă, în timp ce Europa își aprovizionează doar aproximativ 40% de la producătorii săi.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com