0 3 minute 8 luni

Declinul Creștinismului în Europa este unul din fenomenele cele mai vizibile în Occidentul ultimelor decenii. Peste tot, inclusiv în România, crește accelerat numărul persoanelor care se declară agnostice sau adepte ale ateismului, dar se modifică și comportamentul celor care se consideră mai departe creștini.

Bogdan Alexandru Duca, analist politic

Cel mai lesne observabil fenomen remarcat în rândul confesiunilor creștine din Occident este scăderea participării la slujbele de duminică ale bisericilor de care aparțin.

Cercetările sociologice cu privire la participarea la slujbele duminicale creștine indică un declin mai mult sau mai puțin evident în toate statele ce țin de spațiul cultural creștin (american și euro-asiatic).

”Fruntași” la prezența la biserică duminica rămân americanii, 40% dintre creștinii americani participând la slujbele confesiunilor lor creștine.  Canada se găsește pe locul 2, cu o prezență de 36%, iar Rusia pe locul 3, cu 31%. (sursă https://gitnux.org/church-attendance-statistics/ )

În Uniunea Europeană, prezența creștinilor la viața Bisericii este de 27%. Însă situația diferă de la țară la țară.. Astfel, dacă în Franța doar 1% din populație participă la slujbele duminicale,  Polonia se poate lăuda cu o prezență la liturghie de…..65%. Undeva la mijloc, găsim pe norvegieni (20%) și pe români (23%, potrivit unui sondaj din 2021).  (sursă – https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/sondaj-90-dintre-romani-cred-in-dumnezeu-majoritatea-merg-rar-la-slujbe-desi-se-considera-religiosi.html )

În Italia, o cercetare ce acoperă ultimele decenii indică o prăbușire a prezenței săptămânale la viața religioasă creștină de la 37,3% în 1993, la 23,7% în 2019.( sursă https://europeanconservative.com/articles/essay/catholic-faith-the-end-of-the-italian-privilege/ )

Paralel cu această schimbare a raportării creștinilor la practica propriilor lor confesiuni, există de asemenea și o modificare a percepției asupra credinței, modificare încurajată de către liderii și școlile teologice ale confesiunilor respective. Un exemplu evident este tranziția dinspre conservatorism spre o teologie liberală a Bisericii Catolice, sub pontificatul papei Francisc.

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previzualizare articole