0 4 minute 3 săptămâni

Bogdan Alexandru Duca, analist politic

21.10.2025

CR450, prezentată drept cea mai rapidă garnitură electrică multiplă (EMU) din lume, este în prezent în curs de evaluare operațională pe linia feroviară de mare viteză Shanghai-Chongqing-Chengdum transmite CGTN.

CR450 a fost supus unor teste riguroase și continue de la lansarea prototipului la sfârșitul anului trecut. După ce a îndeplinit cu succes toate criteriile de performanță, inclusiv atingerea unei viteze maxime de 450 de kilometri pe oră, faza de testare trebuie acum să acumuleze 600.000 de kilometri de funcționare reușită înainte ca trenul să fie autorizat pentru serviciul comercial de pasageri.

Secretul liniei constă în îmbunătățirile aerodinamice și structurale. Conul frontal al trenului a fost prelungit de la 12,5 metri, câte se observă la trenurile existente de 350 km/h, la 15 metri, mai aerodinamic, ceea ce a dus la o reducere a rezistenței la înaintare.

În plus, rezistența generală a trenului a fost redusă cu 22% datorită mai multor inovații de design. Acestea includ închiderea completă a boghiurilor și coborârea panourilor de sub vagoane, reducând la minimum expunerea roților la aer, o filozofie de design similară cu cea a mașinilor de curse de înaltă performanță. Înălțimea trenului a fost, de asemenea, redusă cu 20 de centimetri, iar greutatea sa a fost redusă cu 50 de tone.

În ultimii cinci ani, dezvoltatorii au urmărit reducerea rezistenței la înaintare, cu îmbunătățiri măsurate în trepte de până la 0,1%.

Acest design permite o accelerare dramatică. CR450 poate accelera de pe loc la 350 km/h în doar 4 minute și 40 de secunde. Aceasta este cu 100 de secunde mai rapidă decât trenurile electrice Fuxing existente, care au nevoie de 6 minute și 20 de secunde pentru a atinge aceeași viteză.

Sectorul transporturilor din China avansează rapid către obiectivul său de a asigura o călătorie eficientă a pasagerilor și un flux de marfă fără întreruperi. Țara a construit cele mai mari rețele feroviare și de autostrăzi de mare viteză din lume, parte a unei infrastructuri de transport integrate care însumează acum peste 6 milioane de kilometri.

Lansat ca o inițiativă cheie în 2021, proiectul CR450 a livrat deja rezultate inovatoare. Prototipul său, dezvăluit la sfârșitul anului trecut, a stabilit de atunci noi recorduri mondiale în timpul testelor, inclusiv o viteză maximă de 453 km/h și o viteză relativă de depășire de 896 km/h, asigurând continuarea poziției de lider mondial a Chinei în tehnologia feroviară de mare viteză.

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previzualizare articole