Bogdan Alexandru Duca, analist politic
14.05.2024
Universitățile din China reglementează folosirea programelor de generare AI pentru scrisul academic, începând cu anul 2024.
În contextul în care tot mai mulți studenți recunosc că folosesc programele de generare AI pentru lucrările lor de cercetare academică, universitățile din China încep să gândească soluții atât de reglementare cât și de integrare a acestor programe în procesul de învățământ academic.
Complexitatea adusă de tehnologia AI în procesul de educație academică este, consideră specialiștii citați de Global Times, o realitate ce nu mai poate fi evitată. Ceea ce trebuie făcut, consideră aceștia, este folosirea etică a AI, prin încurajarea gândirii critice a studenților și evitarea metodei ”copy/paste”.
Universitatea din Hubei a stabilit încă din aprilie că textele lucrărilor ce sunt suspectate că ar fi ”ghostwritted” de către programe AI vor trebui să fie refăcute de către studenți.
La fel, universitatea din Fuzhou a început demersuri tehnice pentru identificarea și prevenirea folosirii AI în scrierea lucrărilor de absolvire.
Mai mult, unele universități au stabilit că studenții vor trebui să facă publice sursele AI folosite în bibliografie, practic programele AI devenind simple izvoare bibliografice alternative. Alte universități au reglementat strict folosirea instrumentelor AI pentru documentare. Însă autonomia universitară își spune și ea cuvântul. Universitatea de Știință și Tehnologie din Tianjin a stabilit că dacă sunt detectate texte produse de AI de până la 40% din totalul conținutului unei lucrări, aceasta ”scapă”, dar dacă depășește pragul de 40%, autorul va trebui să refacă lucrarea și va primi un avertisment.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com