Meniurile și sortimentele de la fast-food încep să nu mai fie accesibile pentru consumatorii săraci. Scumpirile observate în România urmează un trend mondial, pornit „de la mama lor”, din SUA, acolo unde McDonald’s înregistrează cele mai severe creșteri de preț.
Daniel George
Mâncarea de tip fast-food s-a scumpit foarte mult în România. Prețurile unor produse precum hamburgeri, șaorma, pui crocant sunt în prezent cu 30% mai mari decât erau anul trecut, iar la unele meniuri (de exemplu hamburger cu o porție mică de cartofi) s-au dublat, față de acum 4 ani, după cum scriu jurnaliștii de la stirilekanald.ro.
Aceștia nu nominalizează lanțuri de restaurante unde au avut loc scumpirile menționate, dar citează experți din domeniu care afirmă că pe parcursul acestui an, vor urma noi majorări de preț, de circa 10% în medie.
Dar iată că în SUA, o analiză a evoluției prețurilor pe termen lung, la cinci rețele de restaurante – McDonald’s, Popeyes, Taco Bell, Chipotle, Jimmy John’s – a fost efectuată de jurbaliștii de la financebuzz.com.
Potrivit site-ului citat, în ultimii 10 ani, așadar în perioada 2014-2024, cele mai severe scumpiri au intervenit la McDonald’s, cel mai cunoscut brand fast-food din lume, cu numeroase unități și în România. Aici, prețurile s-au dublat practic în intervalul de timp menționat, înregistrând o creștere medie de 100%.
Cele mai afectate produse sunt sandwich-ul McDouble, al cărui preț a urcat cu 168%, de la 1,19 dolari în 2014 până la 3,19 dolari în 2024 și porția medie de cartofi prăjiți, care a suferit un salt de 138%, de la 1,59 de dolari la 3,79 de dolari. Majorări de preț mai ușoare au avut loc la Cola medie, unde scumpirea a fost de numai 25%, dar și la sandwich-ul BigMac, al cărui preț s-a mărit cu 50% în cei 10 ani.
Cei de la FinanceBuzz au prezentat un tabel cu creșterile de prețuri, cu o inscripție care înlocuiește, ironic, celebrul slogan publicitar „I’m lovin’ it” cu mai puțin prietenosul „Not Loving It”.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania