Georgiana Arsene, director New York Magazin România
20.09.2024
Dacă vă așteptați să aflați din acest editorial informații despre structura anului școlar și a programei de învățământ, vă recomand să respirați adânc și să mergeți pe paginile Ministerului Educației din România.
Scopul rândurilor pe care le aștern acum pe hârtie nu este acela de a oferi informații pe care le puteți găsi la un singur click distanță.
Am decis să ridic acest subiect tocmai pentru că nu pare prea clar în ce direcție se îndreaptă învățământul românesc.
Am mers și la ședințele cu părinții și nu m-am lămurit prea tare. Și aceasta pentru că nimeni nu a spus clar, cu subiect și predicat că, la finalul anului școlar, elevii vor fi capabili să. Îmi veți putea spune, desigur, pe bună dreptate, că fiecare materie de studiu are obiectivele sale, că fiecare lecție are scopurile și obiectivele sale.
Știu asta. Dar întrebarea mea viza altceva: ce vor fi capabili să facă elevii bun după un an școlar? Va fi ceva nou față de anul trecut?
Nu. Pentru că școala, din păcate, nu își mai propune să educe în adevăratul sens al cuvântului. Nu se impune, ci pleacă resemnată capul.
Elevii au nevoie să învețe civismul, spre exemplu. Se face ceva în acest sens? Nu.
Elevii trebuie să fie capabili să cunoască fapte din trecutul țării lor. Dumnezeule mare, păi unii nu știu nici că au avut loc 2 războaie mondiale!
Lecțiile de istorie nu ajută cu nimic nici la dezvoltarea unui spirit patriotic, nici la cultura generală.
Se creează generații amorfe din acest punct de vedere. Dar nu-i nimic, ca să pui ștampila aiurea/pardon, pe cine se dorește pe buletinul de vot nu îți trebuie decât un neuron…
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com