Daniel George
01.07.2024
Firmele de horticultură din Marea Britanie și UE avertizează asupra prejudiciului cauzat de întârzierile la frontieră post-Brexit. Organizațiile patronale din domeniu au publicat o scrisoare deschisă în care semnalează că problemele de la graniță trebuie rezolvate urgent, în contextul în care șoferii așteaptă zeci de ore, iar firmele pierd milioane de euro.
Astfel, noile puncte de frontieră cu Uniunea Europeană nu funcționează corespunzător și duc la întârzieri, daune și costuri suplimentare semnificative pentru importatorii care aduc legume și fructe în Marea Britanie.
Horticultural Trade Association, care reprezintă 1.400 de comercianți cu amănuntul și cultivatori din Regatul Unit, și-a unit forțele cu mai multe organisme comerciale europene pentru a redacta o scrisoare deschisă, în care solicită soluții urgente, avertizând că noul sistem adaugă mai mult de 25% la costurile de import. Printre organizațiile semnatare ale scrisorii se numără și Asociația Europeană de Pepiniere, Royal Anthos (Asociația Olandeză pentru Pepiniere și Bulbi de Flori), VBN (Asociația Olandeză pentru Licitațiile de Flori) și Transport en Logistiek Nederland (Asociația Olandeză pentru Transport și Logistică).
Controalele introduse în aprilie au oprit un număr semnificativ de livrări la graniță, timpul de așteptare ajungând până la 44 de ore, în timp ce dificultățile în efectuarea inspecțiilor amplifică pericolul ca în Marea Britanie să pătrundă dăunători și să apară boli ale plantelor.
Noile reguli prevăd că anumite produse vegetale și animale care vin din UE în Marea Britanie trebuie acum verificate la punctele de frontieră situate în porturile britanice sau în apropiere. Anterior, plantele erau inspectate prin controale la fața locului odată ce ajunseseră la pepiniere, transmite The Guardian.
Organismele patronale arată că noul sistem provoacă întârzieri și adună costuri. Un șofer de la o companie de transport a așteptat, în total, 93 de ore în prima săptămână a controalelor, ceea ce a provocat firmei, în acea săptămână, un cost suplimentar de 38.000 de lire sterline. Compania a calculat că în următorul an, acest lucru ar adăuga 1,5 milioane de lire sterline la factura sa de logistică, adică o creștere de 25%.
O altă companie a raportat că trei dintre remorcile sale pline cu plante au fost ținute la un post de frontieră timp de 44 de ore, pentru o problemă cu software-ul. Acest lucru a dus la moartea sau ofilirea majorității plantelor și la respingerea încărcăturilor de către clientul final.
Importatorii sunt deja nevoiți să facă față costurilor crescute pentru mutarea produselor vegetale și animale în Marea Britanie, deoarece companiile sunt acum taxate pentru inspecțiile mărfurilor la graniță.
Scrisoarea spune că, în unele cazuri, furnizorii ar putea plăti în plus 1.740 de lire sterline pentru a aduce o încărcătură mixtă de 12 loturi diferite de plante, comerțul devenind astfel neviabil pentru multe întreprinderi mici.
Conform noilor reguli Brexit, o serie de plante au fost clasificate ca fiind cu risc ridicat, ceea ce înseamnă rate de inspecție mult mai mari decât pentru întreprinderile care importă carne și produse lactate, care sunt clasificate ca fiind cu risc mediu.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com