Bogdan Alexandru Duca, analist politic
24.06.2024
Campaniile electorale devin tot mai mult concursuri de basme, mituri și povești, nu forme de dezbatere, dialog și, de ce nu?, negociere pentru a identifica soluții comune.
Vedem lucrul acesta peste tot în lumea occidentală, unde spațiul pentru dezbateri între candidați este tot mai restrâns, uneori dispărând cu desăvârșire, substanța campaniilor fiind cea a poveștilor inventate, a legendelor construite în jurul candidaților.
Acest lucru devine și mai acut atunci când cei aflați la putere nu au cu ce performanțe să se laude, singura lor strategie fiind doar cea a demonizării adversarului. S-a întâmplat în ultimele alegeri din România, unde lipsa soluțiilor concrete a dominat ultimele alegeri. Se întâmplă și în Statele Unite.
Un articol de pe site-ul Zerohedge.com descrie campania pentru un fotoliu din Senatul SUA în statul Montana, unde candidatul republican care dorește să ia locul oponentului său democrat, este demonizat de către propaganda democrată în cele mai felurite moduri.
Candidatul republican, Sheehy, este acuzat că este om de afaceri de succes, nefiind implicat în politică până în acest moment (spre deosebire de senatorul titular, democratul Jon Tester).
Ca om de afaceri de succes, el ar fi ”parte a problemei” reprezentate de inflație și de criza economică tot mai acută ce afectează Statele Unite.
Senatorul Jon Tester nu vorbește despre cum administrația pe care o reprezintă, a crescut datoria publică a SUA, nu a reușit să încetinească inflația și cheltuiește bugetul public pentru diverse cauze străine de bunăstarea și interesele directe ale cetățenilor contribuabili. Însă identifică vinovatul: opoziția care….nu este la putere.
Atacurile devin de-a dreptul hilare, implicând nume grele ale mediei mainstream americane. Tot cazul Sheehy este un exemplu în acest sens. Acesta a fost făcut mincinos pentru că a declarat că a crescut în zona rurală a statului Minnesota. Washington Post a ”fact checked” (expresie magică a neolimbii corectitudinii politice) informația și l-a acuzat pe candidat de minciună: orășelul său natal ar avea 27,000 de locuitori.
Mai mult chiar, pe modelul bolșevic al luptei de clasă, candidatul republican a mai fost acuzat de ceva: casa sa natală avea priveliște spre un lac, ceea ce îl transformă în …chiabur.
Nu este, desigur, singurul exemplu de campanie electorală menită să eludeze adevăratele probleme și să evite să discute posibilele soluții, rezumând toate speranțele la votul negativ, umoral și la transformarea politicii democratice într-o fundătură microbistă.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com