
Teodor Ionescu
12.03.2025
Chiar dacă este criză, industria de război prosperă. Rheinmetall, un beneficiar major al impulsului reînnoit al Europei de a investi în apărare, a declarat miercuri că se așteaptă la o creștere semnificativă a vânzărilor în 2025 și a promis că va actualiza ghidurile după ce vor fi luate în considerare evoluțiile geopolitice recente, transmite Yahoo! News.
Compania germană de apărare se așteaptă ca vânzările să crească cu 25% până la 30% în 2025, ca urmare crizei din Ucraina și a decuplării Statelor Unite de Europa, se arată în comunicatul transmis de companie.
În același timp, cel mai mare producător de muniție din Europa anticipează o îmbunătățire a rezultatului operațional și o marjă operațională de aproximativ 15,5%, ușor peste nivelul din 2024 de 15,2%.
Cu toate acestea, compania crede că perspectivele nu au luat în considerare „îmbunătățirea potențialului pieței care este de așteptat să apară pe piețele care sunt deosebit de relevante” și a spus că va face ajustări pe măsură ce nevoile clienților devin mai specifice.
Rheinmetall a spus că se așteaptă să actualizeze ghidurile în curând.
„În Europa a început o eră a reînarmării, care va cere foarte mult de la noi toți. Cu toate acestea, ne aduce și perspectivele de creștere Rheinmetall pentru anii următori, perspective pe care nu le-am mai experimentat până acum”, a declarat directorul general Armin Papperger într-un comunicat.
Rheinmetall a calculat că o creștere a țintei NATO de cheltuieli pentru apărare la 3,5% din PIB s-ar traduce până la 400 de miliarde de euro profit pentru companie până în 2030, presupunând o rată de captare de până la 20-25%.
„Nu am lucrat încă suficient pentru a susține această opinie, dar dacă ar fi corectă, Rheinmetall ar putea depăși semnificativ chiar și cele mai înalte așteptări ale investitorilor pentru vânzările și EBITA în următorii cinci ani”, au spus analiștii JP Morgan.
CEO-ul Papperger a minimizat efectul pe care planurile germane de cheltuieli pentru apărare l-ar putea avea imediat, spunând că vor dura luni până când contractele se vor materializa.
Rheinmetall, care urmărește 2 miliarde de euro în afaceri în SUA până în 2027, luptă pentru un contract pentru dezvoltarea unui succesor al vehiculului american de luptă pentru infanterie Bradley.
Rheinmetall a raportat vânzări ale grupului în 2024 de 9,75 miliarde de euro, în creștere cu 36% față de anul precedent, dar sub cele 9,99 miliarde conform unei estimări furnizate de companie a analiștilor intervievați de Vara Research.
Papperger a spus că compania a ajuns la pragul de 10 miliarde de euro din cauza unei întârzieri logistice care a forțat-o să transfere aproximativ 250 de milioane de euro în anul financiar 2025.
Afacerile civile ale companiei au oferit o imagine mixtă, cu produse pentru producătorii de automobile în special în scădere.
Rheinmetall a declarat luna trecută că intenționează să reutileze două dintre fabricile sale de automobile din Germania pentru a produce în principal echipamente de apărare, iar Papperger a lăsat deschisă miercuri posibilitatea ca și mai multe fabrici civile să fie convertite.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com