0 5 minute 7 luni

Dacă ești în căutarea unui loc de muncă și ai găsit un post care la prima vedere crezi că ți se potrivește, nu te grăbi să îl iei în primire. Analizează cu atenție compania care îl oferă, ca să nu regreți mai târziu alegerea făcută.

Daniel George

Laura Leuillier, consultant în carieră, a identificat trei semne care arată că locul de muncă poate fi „toxic”. Aceste trei indicii pot fi observate înainte de a accepta jobul, spune Laura, citată de Business Insider.

  1. Fluctuație mare a personalului

Dacă angajații se grăbesc să părăsească o companie, înseamnă că acolo există o problemă. Intră pe LinkedIn, ca să vezi cât timp stau salariații la acea companie. Încearcă să afli părerile lor.

Căutați firma pe site-uri de specialitate unde veți găsi recenzii ale unor oameni care au lucrat la firmă și au împărtășit experiențele lor. La acest capitol, în România avem o problemă. Pentru americani există site-uri precum Glassdor, unde angajații își pot spune opiniile, impresiile despre firmele la care au lucrat. La noi există doar tentative în această direcție, respectiv site-uri unde comentariile negative nu prea sunt binevenite. Unii useri se plâng că au postat comentarii care stau luni de zile „în moderare”, administratorii nefiind dispuși să le publice.

  • Nu ești lăsat să vorbești la interviu

Dacă managerul care susține interviul de angajare se crede atât de deștept încât vorbește numai el și pe tine abia te lasă să scoți un cuvânt, mai caută alt job.

Intervievaților ar trebui să li se permită să se simtă confortabil și să-și prezinte abilitățile, și totodată să fie „provocați sănătos”, spune Laura Leuillier.

Va fi foarte dificil să lucrezi după ce, încă de la interviu, managerul de angajare nu îți permite să vorbești sau pare indiferent la ceea ce spui. „Dacă simți că nu îți ascultă cu adevărat răspunsurile și nu are timp să îți adreseze întrebările de care ai nevoie, acesta este un puternic semnal negativ”, a adăugat consultanta în carieră.

Iar când managerul de la interviu se mai și apucă să îi bârfească pe alți angajați, acesta este un semn și mai rău.

  • Intervievatorul îți răspunde defensiv sau cu termeni „la modă”

Pentru a afla multe despre cultura firmei, întreabă-l pe potențialul tău șef despre tipul de angajat care prosperă în companie, cu cine lucrează cel mai bine, cum îi place să comunice și cât de des. Dacă se blochează, intră în defensivă, ori se arată ofensat de acele întrebări, e clar că nu ai de a face cu un manager competent. În mod normal, el ar trebui să fie binevoitor, cooperant, să răspundă detaliat la astfel de întrebări.

Anumite cuvinte „la modă” rostite de manager trădează faptul că acea companie are o cultură negativă. Cine vine cu texte gen „muncește din greu” sau „joacă tare” nu acordă prioritate echilibrului dintre muncă și viață.

Laura Leuillier spune că toți clienții ei care au avut un sentiment negativ în timpul interviului, dar au acceptat jobul, au întâmpinat apoi probleme la locul de muncă. Ea afirmă că dacă te angajezi într-un mediu de lucru „toxic”, ai toate șansele ca în decurs de 6-12 luni să renunți la acel serviciu și să începi iar căutarea unuia nou.

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previzualizare articole