0 4 minute 7 luni

Daniel George

20.05.2024

O nouă realitate, un nou concept, „mall-urile moarte”, indică o amorțire treptată a întregii țări, ca o durere surdă între cele două coaste, de Est și de Vest, ale Americii. Închiderea singurului magazin Brooks Brothers din centrul statului Ohio reprezintă un simptom mic, dar evident, al declinului.

Deoarece locuiesc lângă ceea ce se presupune că este al 14-lea oraș ca mărime din SUA (Columbus, Ohio), nu sunt relativ familiarizat cu conceptul de „mall mort”, scrie Peter Tonguette, pe site-ul The American Conservative.

Peter Tonguette, scriitor, colaborează la revista Washington Examiner și totodată activează ca editor colaborator al The American Conservative.

El își expune opinia și percepțiile cu privire la evoluția spațiilor comerciale din Statele Unite.

După cum arată o căutare rapidă pe internet, termenul „mall mort” se referă la centrele comerciale care practic trăiesc o adevărată apocalipsă: companiile chiriașe pleacă, numărul cumpărătorilor scade dramatic. Cu siguranță, am văzut mall-uri din zona mea închizându-se ori suferind scăderi ale vânzărilor, dar majoritatea cumpărăturilor păreau destul de vioaie, până în luna ianuarie 2024, spune Tonguette.

În acea lună fatidică, magazinul Brooks Brothers dintr-un centru comercial din apropiere și-a închis porțile. A fost singurul magazin al brandului din centrul statului Ohio, altul decât un magazin de tip outlet, care a ajuns în această situație.

A fost motivul principal pentru care am continuat să mă aventurez în centrul comercial care, până de curând, l-a găzduit”, notează editorialistul. Văzând acel magazin închis acum, am reușit să înțeleagă pe deplin implicațiile fenomenului „mall mort.

Peter Tonguette era perfect conștient că va veni momentul când Brooks Brothers îl va dezamăgi. De-a lungul vieții, a cumpărat de la același brand și a observat cum ofertele brandului „s-au diminuat în ceea ce privește măiestria și aderarea la principii”. În același timp, vedea cum personalul din magazin se schimba „la fel de des ca anotimpurile”, un alt semn rău.

Săptămâna trecută, jurnalistul s-a întors la locul fostului său Brooks Brothers – ceea ce este acum, pentru el, un „mall mort”. Trecând pe lângă puncte ale companiilor California Pizza Kitchen, Phyllis Ann’s Signature Ice Creamery, FYE, locul se arăta dintr-o dată fantomatic. Fostul spațiu Brooks Brothers era întunecat și nefolosit; în partea de jos a uneia dintre vitrine, era un panou din carton pe care scria „spațiu disponibil”.

Într-adevăr, branduri ca J. Press, O’Connell’s, Ben Silver și altele, rămân la o distanță de telefon, dar viața mea de cumpărător a devenit puțin mai sumbră. După cum a constatat Tonguette, „mall-urile moarte” indică o amorțire treptată a întregii țări, ca o durere surdă între coaste.

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previzualizare articole