0 7 minute 4 luni

Ștefan Ion

31.05.2024

Zeci de ani de dezindustrializare și de reduceri de personal au lăsat America fără șantiere navale pentru a construi și întreține o flotă, notează ‘The Foreign Policy‘.

După decenii de derivă strategică și eșecuri costisitoare în materie de achiziții, Marina americană navighează direct într-o furtună pe care nu o poate evita. În ciuda declarațiilor de formă ale Departamentului Apărării cu privire la faptul că Republica Populară Chineză este „provocarea de ritm”, decenii de dezindustrializare și eșecul factorilor de decizie politică de a stabili priorități între servicii și amenințări au lăsat Marina slab echipată pentru a suporta un conflict susținut de mare intensitate în Pacific. Statele Unite nu reușesc să țină pasul cu construcția navală chineză și vor rămâne și mai mult în urmă în anii următori. Cum rămâne cu Marina SUA și cu cel mai important imperativ de politică externă al SUA: descurajarea unui război în Pacific?

După cum reiese din ultima cerere de buget a administrației Biden, constrângerile fiscale forțează Marina să reducă cererile de achiziții, să amâne programele de modernizare și să retragă navele mai devreme. Bugetul Marinei pentru anul fiscal 2025 prevede scoaterea din uz a 19 nave – inclusiv trei submarine de atac cu propulsie nucleară și patru crucișătoare cu rachete ghidate – în timp ce se achiziționează doar șase nave noi. Întreaga amploare a ceea ce analiștii militari au avertizat de mult timp că vor fi „teribilii ani ’20” este acum evidentă: Modernizarea costisitoare a triadei nucleare americane, eforturile simultane de modernizare în toate serviciile și constrângerea datoriei publice în creștere obligă Pentagonul să facă alegeri dificile cu privire la ceea ce poate și ce nu poate plăti.

Deficitul de forță de muncă și problemele legate de lanțul de aprovizionare limitează, de asemenea, capacitatea de construcție navală. Baza industrială a apărării încă se luptă să se refacă după reducerile bugetare de după Războiul Rece, care au redus dramatic producția de apărare din SUA. Marina are nevoie de o capacitate mai mare a șantierelor navale, dar găsirea unui număr suficient de muncitori calificați pentru șantiere rămâne cea mai mare barieră în calea extinderii producției. Industria construcțiilor navale se luptă să atragă talente, pierzând în fața restaurantelor fast-food care oferă salarii și beneficii mai bune pentru angajații începători. În cele din urmă, este vorba de lipsa de sudori, nu de widget-uri, care trebuie depășită dacă marina americană dorește să își mărească flota.

În schimb, perspectivele construcțiilor navale se înrăutățesc progresiv. O analiză internă ordonată de secretarul Marinei, Carlos Del Toro, în ianuarie, a constatat că programele majore, inclusiv submarinele și portavioanele, se confruntă cu întârzieri mari. Chiar și fregatele din clasa Constellation, prezentate ca o adaptare rapidă a unui proiect european dovedit, sunt întârziate cu trei ani.

După cum a subliniat analistul în domeniul apărării David Alman într-un eseu premiat pentru U.S. Naval Institute’s Proceedings, Statele Unite pur și simplu nu pot câștiga o cursă a navelor de război cu China.

Biroul de informații navale al SUA estimează că Republica Populară Chineză are acum o capacitate de construcție navală de 232 de ori mai mare decât cea a Statelor Unite. China a construit aproape jumătate din navele noi din lume în 2022, în timp ce șantierele navale americane au produs doar 0,13 la sută.

Realizând că șantierele navale americane sunt întinse la maximum, factorii de decizie au început să privească în străinătate. Del Toro a încurajat companiile sud-coreene să investească în transportul naval american în timpul unei vizite din acest an. Japonia va începe probabil să efectueze în curând lucrări de reparații și întreținere pe navele de război americane; India a fost de acord să facă acest lucru anul trecut. Aceste inițiative vor atenua întârzierile tot mai mari în materie de întreținere la instalațiile americane, dar ar fi nevoie de o mare parte din capacitatea combinată a șantierelor navale japoneze și sud-coreene pentru a modifica în mod fundamental disparitatea tot mai mare dintre dimensiunea flotei americane și cea a flotei chineze din Pacificul de Vest.

După 20 de ani de desfășurări în mare parte necontestate în Orientul Mijlociu, marina americană are acum un adversar care ripostează: Houthis din Yemen. Dar experiența sporită în apărarea împotriva rachetelor și a dronelor este contrabalansată de o scurgere dăunătoare a munițiilor de precizie. În conflictul cu Houthis, Marina a consumat mai multe rachete de atac terestru Tomahawk într-o singură zi decât a cumpărat în tot anul 2023.

Costurile de menținere a prezenței globale sunt amplificate de starea de recrutare și retenție a Marinei. Problemele de recrutare ale serviciului sunt de netăgăduit. Marina și-a ratat toate obiectivele de recrutare în 2023, unele cu până la 35 la sută. Serviciul preconizează un deficit de 6.700 de recruți în acest an, potrivit ofițerului său șef de personal.

Costurile de menținere a prezenței globale sunt amplificate de situația recrutării și menținerii în activitate a Marinei. Problemele de recrutare ale serviciului sunt de netăgăduit. Marina și-a ratat toate obiectivele de recrutare în 2023, unele cu până la 35 la sută. Serviciul preconizează un deficit de 6.700 de recruți în acest an, potrivit ofițerului său șef de personal.

Statele Unite nu pot egala dimensiunea flotei chineze pe termen scurt sau mediu. Dezindustrializarea, alegerile proaste în materie de achiziții și o fixație mioapă asupra prezenței americane în Orientul Mijlociu au avut grijă de acest lucru, concluzionează ‘The Foreign Policy’.

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previzualizare articole