0 4 minute 8 luni

Georgiana Arsene, director New York Magazin România

21.10.2024

Cristina Danilov, psiholog și scriitor, a răspuns, în cadrul interviului acordat publicației New York Magazin România, despre cazurile de bullying în rândul copiilor și elevilor, dar și în rândul cadrelor didactice, subliniind că, în prima situație, cei mici fac exact ceea ce văd acasă.

Georgiana Arsene: De ce glumele ambigue sunt considerate o formă de agresivitate pasivă?

Cristina Danilov: Ele nu fac decât să umilească ascultătorul, chiar dacă,la prima vedere , par inofensive. În acest sens, sunt glumele despre persoanele cu handicap în fața persoanelor cu handicap, glumele despre blonde cu aluzie la prostie. Practic, e o dublă umilire, odată prin așa-zisa glumă și a doua oară prin replica pe care-o ”trântește”glumețul, atunci cînd îi mărturisești că, prin gluma lui,  ai fost umilit. O să ți răspundă că nu ai simțul umorului, ba o să fii și criticat.

Georgiana Arsene: Apropo de agresivitate, aveți cazuri de elevi sau copii de grădiniță aduși de părinți pentru că sunt supuși bullyingului în unitățile de învățământ unde sunt înscriși?

Cristina Danilov: Bullyingul e la ordinea zilei. E imposibil să nu fi avut ca psiholog un caz măcar de bullying. Copiii fac ceea ce văd acasă. Dacă mergem pe urmele acestor mici agresori care terorizează copii de vârsta lor, vom constata că în familia lor există violență domestică, agresiune emoțională, indiferența părinților privind actul educațional, chiar disprețul părinților  față de propriul copil. Sunt părinți care își urăsc vecinii, își jignesc rudele sau au probleme la rândul lor la locul de muncă. Acesta e mediul în care trăiește copilul. Ca să scăpăm de bullying trebuie să săpăm mai adânc în cauzele care îl produc. Iar consilierea trebuie să se adreseze nu doar copilului, ci și familiei lui.

Georgiana Arsene: Dar cazuri de profesori?

Cristina Danilov: Desigur, sunt și profesori care sunt supuși bullyingului. Dar spre deosebire de copii, adulții pot gestiona situația prin atitudinea pe care o au vis a vis de fenomen. Profesorii sunt instruiți, au la bază și cursuri de psihopedagogie pe care le pot aplica. Că nu le aplică, asta e o altă problemă. Să ne amintim cazul acelei profesoare de engleză căreia elevii de clasa a VI-a îi ridicau fusta la curs și simulau cu ea actul sexual. În loc să ia măsuri, să solicite sprijin conducerii unității de învățământ și a psihologului școlar, respectiva profesoară a preferat să râdă împreună cu elevii de isprava lor….

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previzualizare articole