Daniel George
16.09.2024
Ministrul chinez de Comerț, Wang Wentao, s-a întâlnit în Italia cu Roberto Vavassori, președintele Asociației Italiene a industriei de automobile, Discuțiile au vizat tariful Comisiei Europene (CE) pentru vehiculele electrice chinezești (EV) și cooperarea dintre China și Italia în Sectorul EV, scrie Global Times.
Întrevederea avut loc sâmbătă la începutul vizitei pe care Wang o efectuează în Europa. Ministerul Comerțului din China (MOFCOM) a anunțat că Wang se va mai întâlni cu vicepreședintele executiv al CE și comisarul comercial Valdis Dombrovskis pe 19 septembrie, pentru a purta discuții despre așa-numita investigație antisubvenție a CE și tarifele ulterioare care vizează industria chineză a vehiculelor electrice.
După cum au remarcat experții, călătoria lui Wang se concentrează în mare măsură pe abordarea problemei prin dialog. Chinezii i-au îndemnat pe oficialii Comisiei Europene să dea dovadă de sinceritate în discuții.
„Prioritatea Chinei și a UE este să stabilească mai multe canale de comunicare eficiente, să găsească puncte comune în sectorul EV. Ambele părți trebuie să își respecte reciproc pozițiile”, a declarat Sun Yanhong, cercetător senior la Academia Chineză de Științe Sociale.
Vizita lui Wang își propune să abordeze disputa privind acțiunile recente ale CE împotriva industriei EV din China. „Pe măsură ce UE intensifică represiunea împotriva vehiculelor electrice chinezești, există o nevoie urgentă de dialog pentru a ajunge la un nou model de cooperare în comerțul China-UE, în special având în vedere peisajul legislativ în evoluție”, a spus Sun.
El crede că UE a dat dovadă de lipsă de sinceritate în negocieri și că a procedat unilateral prin introducerea de măsuri punitive. „Deși UE susține că este deschisă negocierilor, nu a dat dovadă de sinceritate în abordarea problemei prin discuții”, a menționat Sun Yanhong.
Discuțiile viitoare dintre Wang și Dombrovskis reprezintă dialogul la cel mai înalt nivel dintre China și UE cu privire la problema VE. Reuniunea ar putea oferi o cale de evitare a unei escalade a tensiunilor comerciale, care ar putea duce la o rezoluție pe care ambele părți pot accepta, consideră Sun.
Potrivit unor informații citate de Reuters, CE ia în considerare tarife finale de până la 35,3% pentru vehiculele electrice chinezești, în plus față de taxa standard de 10% la importul auto. Aceste tarife ar avea nevoie de aprobarea majorității celor 27 de state membre ale UE și ar putea intra în vigoare până la sfârșitul lunii octombrie.
Producătorii chinezi de vehicule electrice au propus stabilirea prețurilor minime de import pentru a evita tarifele, dar CE a respins oferta. Această mișcare a atras critici din partea oficialilor și industriilor chineze.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com