Bogdan Alexandru Duca, analist politic
15.10.2025
După o călătorie de 20 de zile, prima navă de pe ruta expresă de containere China-Europa Arctic a ajuns luni noapte în portul Felixstowe din estul Angliei, marcând deschiderea unei noi rute comerciale importante, anunță principală agenție de presă chineză Xinhua.
Ruta oferă un avantaj clar de timp față de cele aproximativ 25 de zile pe ruta Express de Căi Ferate China-Europa, aproximativ 40 de zile prin Canalul Suez și aproximativ 50 de zile în jurul Capului Bunei Speranțe. Datorită călătoriei mai scurte, emisiile de carbon sunt semnificativ mai mici, contribuind la obiectivele climatice globale și la dezvoltarea durabilă.
Numită „Podul Istanbul”, după podul care leagă Europa și Asia în orașul Istanbul, nava container a plecat din portul Ningbo-Zhoushan din estul Chinei și și-a descărcatîncărcătura în porturi din Marea Britanie, Germania, Polonia și Olanda.
Li Xiaobin, directorul operațional al Sea Legend Line Limited, care operează ruta, a declarat la chei că nava transportă în principal mărfuri precum baterii litiu-ion și produse fotovoltaice, deoarece condițiile maritime și de temperatură de-a lungul rutei sunt potrivite pentru mărfuri sensibile la căldură și critice în timp.
Serviciul maritim folosește Pasajul de Nord-Est al Arcticii pentru a ajunge direct în Europa. Li a spus că, după ieșirea din acel pasaj, nava a întâlnit furtuna Amy în Marea Norvegiei pe 8 octombrie și a redus viteza pentru siguranță, ajungând la Felixstowe cu două zile mai târziu decât era planificat.
„Aceasta a fost o călătorie antrenantă în cei 18 ani ai mei ca și căpitan”, a declarat căpitanul Zhong Desheng pentru Xinhua, adăugând că este „încântat” să-și conducă echipajul în port. El a spus că firma a început pregătirile pentru rută acum trei ani, inclusiv modernizări ale echipamentelor navei și instruire sistematică a echipajului.
„Navigăm pe această rută cu un profund sentiment de respect și prudență”, a spus căpitanul. „Există o anumită presiune care vine odată cu marea responsabilitate pe care o purtăm, dar cu o pregătire temeinică și un sprijin puternic, suntem pe deplin încrezători că vom finaliza călătoria în siguranță.”
Li a spus că firma a îmbunătățit, de asemenea, acuratețea prognozelor meteorologice de navigație pentru navă, punând o bază solidă pentru succesul acestei călătorii de probă.
Potrivit Sea Legend Line Limited, Pasajul Arctic de Nord-Est leagă Asia de Est și Europa și se impune ca o nouă linie principală pentru transportul maritim internațional, cu potențialul de a eficientiza lanțurile de aprovizionare globale și de a consolida comerțul de-a lungul rutei.
Ruta oferă un avantaj clar de timp față de aproximativ 25 de zile cu China-Europe Railway Express, aproximativ 40 de zile prin Canalul Suez și aproximativ 50 de zile în jurul Capului Bunei Speranțe.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

