Bogdan Alexandru Duca, analist politic
20.09.2024
The Walt Disney Company merge mai departe în procesul de transformare dintr-o companie pentru copii și familii, într-o platformă a ideologiei woke. Ultimul film din ”universul Marvel” se anunță a fi ”a gay explosion”, o asumare deloc discretă a valorilor lgbt.
Pentru mini-seria „Agatha All Long”, parte a „universului Marvel”, producătorii, regizorii și actorii nu au vrut să lase un element surpriză: va fi un accent și mai puternic pus pe homosexualitate ca cele precedente.
Nu este prima dată când Disney își asumă statutul de promotor al ideologiei woke, dar ceea ce este uimitor este că o face împotriva propriilor sale interese.
Compania Disney este departe de a ”sta pe roze”, acțiunile sale fiind în scădere. Iar motivele pentru care Disney nu mai este interesant și popular sunt legate și de faptul că narativele propuse în filmele sale sunt departe de a fi convingătoare pentru marele public. Ultima găselniță Disney, ”universul Marvel”, este departe de a fi un succes de public în ciuda campaniei de promovare făcute.
De asemenea, foarte costisitoarele parcuri tematice Disneyland, celebre altădată pentru felul în care asigurau vacanțe de vis copiilor, au devenit acum tot mai mult parcuri cu puternice accente lgbtq în mesajele lor, adresate mai degrabă adulților decât generațiilor noi de copii.
De altfel, acționariatul simte lucrul acesta atunci când contemplă valoarea acțiunilor, în scădere și se pare că un veritabil război, în același timp ideologic și economic, se poartă în interiorul companiei.
În aprilie, Nelson Peltz, motivând tocmai obsesia distructivă a actualului management al companiei cu ideologia woke, a încercat să preia Disney. Bob Iger a reușit însă să salveze actuala conducere a companiei și a consolidat acționariatul favorabil promovării ideologiilor de stânga. Astfel, George Lucas, fostul CEO Disney, Michael Eisner, CEO de la JPMorgan, Jamie Dimon și văduva lui Steve Jobs, au salvat acceastă orientare a companiei.
Unde se va ajunge? Probabil la o confirmare a proverbului conservator care avertizează asupra impactului negativ pe termen mediu și lung al ideologiilor woke: ”Go woke, go broke”: va da faliment.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com