0 3 minute 3 săptămâni

Bogdan Alexandru Duca, analist politic

01.11.2024

Uniunea Europeană are o ”relație complicată” cu China, în care gesturile neprietenoase sunt dublate de gesturi și declarații de dragoste.

În timp ce Comisia Europeană suprataxează importurile de mașini electrice din China, revoltând Beijingul, oficiali din țările UE încearcă să consolideze relațiile cu super puterea economică emergentă.

Chiar în aceste zile, premierul Robert Fico a plecat într-o vizită de 6 zile în China, însoțit de o largă delegație de miniștri și nu mai puțin de 80 de reprezentanți economici, ceea ce indică interesul Slovaciei în consolidarea relațiilor cu Beijingul. De altfel, premierul a numit această vizită ca fiind cea mai importantă vizită a sa externă de până acum, notează Global Times.

Însă de la începutul anului, Beijingul a fost practic asaltat de înalți demnitari din UE aflați în vizită în China: premierul belgian, De Croo, cancelarul german, Olaf Scholz, președintele francez Emmanuel Macron, președintele polonez Andrej Duda, președintele finalndez Alexander Stubb, dar și doi lideri occidentali europeni non-UE, precum premierul norvegian Jonas Gahr Store și șeful diplomației britanice, David Lammy.

Aceste interacțiuni frecvente la nivel înalt demonstrează voința statelor din UE de a consolida relația cu China, în ciuda politicii Bruxellesului și a Comisiei Europene în particular, de a se alătura ofensivei SUA de oprire a tot mai inevitabilei hegemonii chineze.

China oferă însă ceva greu de refuzat: producție de calitate, ieftină și fără condiționări ideologice, ceea ce face ca Beijingul să fie vocea rațională în acest dialog, receptată ca atare de statele membre ale UE, dacă nu și de Bruxelles.

De asemenea este un interes în creștere al Chinei în estul Europei. Ungaria și Slovacia devin partenerele esențiale ale intereselor Chinei în Europa și hub-uri pentru viitorul ”nou drum al mătăsii”.

Vizita lui Fico este importantă și pentru că Slovacia o țară a cărei industrie este importantă în domeniul autoturismelor, poate deveni o platformă importantă de intrare în Europa și evitare a suprataxării impuse de Bruxelles, pentru producția de autoturisme chinezești.

De asemenea, Fico va vizita una din cele mai importante companii care produc baterii de litium, care dorește să construiască o fabrică în Slovacia.

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previzualizare articole

Vamos!

2 minute 4 luni