0 4 minute 4 săptămâni

Georgiana Arsene, director New York Magazin România

14.01.2025

Durata medie a mandatului unui inginer Boeing este din ce în ce mai scurtă. Boeing reduce locurile de muncă cu 10% în cadrul companiei, iar luna aceasta, o a doua rundă de concedieri a dus totalul inginerilor reprezentați de sindicat care pleacă la 400, scrie „The Financial Times”.

Mandatul mediu al unui inginer Boeing a scăzut în ultimul deceniu de la 16,4 ani la 12,6 ani, potrivit datelor sindicatului care reprezintă 12.000 de ingineri Boeing, Society of Professional Engineering Employees in Aerospace.

Mandatul s-a scurtat în aproape toate grupele de vârstă, angajații cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani având în medie mai puțini ani, precum și cei cu vârste cuprinse între 40 și 65 de ani. Riscul acestui „exod al creierelor”, așa cum l-au descris analiștii, recrutorii și sindicaliștii, este că trage de timp operațiunile curente și ar putea îngreuna lansarea de către Boeing a următorului său avion nou.

Toată această experiență a dispărut, a declarat Matt Kempf, director senior SPEEA pentru compensații și pensii. Acest lucru stârnește îngrijorare, deoarece inginerii aerospațiali nu sunt creați, ci crescuți. Boeing a declarat că va continuă să se afle într-o poziție puternică pentru a concura și a păstra talentele de vârf din domeniul ingineriei aerospațiale, cu salarii, beneficii și un echilibru între viața profesională și cea privată de vârf.

Concurența cu industria spațială în ceea ce privește angajarea și păstrarea talentelor este unul dintre factorii care au dus la diminuarea numărului de ingineri la Boeing.

Compania este un teren fertil de recrutare pentru Blue Origin și SpaceX, deoarece industria spațială a cunoscut un boom în statul Washington în ultimii patru până la șase ani, a declarat Stan Shull, fondatorul firmei de consultanță Alliance Velocity. El estimează că aproximativ 15 % din forța de muncă a Blue Origin din Puget Sound are experiență anterioară la Boeing.

Boeing a avut probleme în ultimii ani. Două prăbușiri fatale au dus la reținerea la sol a avionului la nivel mondial în 2019, în timp ce anul acesta a suferit două incidente publice, mai întâi când un panou de ușă a zburat de pe un avion în timpul unui zbor comercial și apoi când Nasa a ales rivalul SpaceX pentru a readuce doi astronauți pe Pământ.

Catastrofele din ultimii cinci ani au făcut ca societatea să încerce să își refacă bilanțul, iar directorul general Kelly Ortberg a declarat în octombrie că Boeing va elimina 10% din forța sa de muncă, adică 17 000 de locuri de muncă.

De asemenea, Boeing a întârziat să anunțe un nou avion, lipsindu-i pe ingineri de un proiect revoluționar care să stârnească imaginația. Ultimul avion „clean sheet” a fost lansat acum 20 de ani și a devenit 787.

Inginerii sunt simpli, a declarat Ron Epstein, analist la Bank of America.

Dacă îi pui într-o cameră cu Coca-Cola, gogoși, o pizza și o problemă interesantă, nu vor mai pleca niciodată. Deci vrei să repari niște avioane vechi care au probleme de producție sau vrei să mergi pe Marte?

Abonați-vă la canalul nostru de Telegramhttps://t.me/nymagazinromania

Urmăriți-ne pe Facebook: New York Magazin România

Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previzualizare articole

<