Daniel George
19.11.2025
Fiind cel mai mare port al Germaniei și un nod intermodal maritim-feroviar crucial în Europa, Portul Hamburg a devenit cea mai vie dovadă a legăturilor comerciale strânse dintre China și Germania, scrie Global Time (GT).
Tranzitul de containere al Portului Hamburg a crescut cu 8,4% față de anul precedent, ajungând la 6,3 milioane de TEU (unități echivalente cu 20 de picioare) în primele nouă luni ale acestui an.
În timp ce „complicațiile comerciale” au afectat volumele din SUA, rezultând o scădere de 23,9% a comerțului cu containere dintre Hamburg și SUA, traficul de containere al portului cu Asia, în special China, și-a continuat creșterea constantă. Comerțul cu China a ajuns la 1,8 milioane de TEU, în creștere cu 7,9% față de anul precedent, potrivit Seatrade Maritime News.
Aceste cifre reflectă mai mult decât simple schimbări structurale în comerțul internațional. Ele dezvăluie rezistența fundamentală a relațiilor economice China-Germania pe fondul unei redresări globale fragile și al escaladării incertitudinilor geopolitice.
Consolidând și mai mult această tendință, statisticile vamale chineze au arătat că, în primele 10 luni ale acestui an, exporturile Chinei către Germania au crescut cu 9,7% față de anul precedent, comerțul bilateral crescând cu 3,5%.
China a înlocuit din nou SUA ca cel mai mare partener comercial al Germaniei în primele opt luni ale anului 2025, conform datelor publicate în octombrie de Oficiul Federal de Statistică al Germaniei. Comerțul robust este înrădăcinat în natura complementară a celor două economii, care a depășit de mult simplele tranzacții de import-export și s-a integrat profund în structura colaborării industriale.
Parteneriat cu provocări
Parteneriatul nu este lipsit de provocări. În Germania, unii au exagerat așa-numitele îngrijorări legate de deficitele comerciale și dependențele de lanțul de aprovizionare. Cu toate acestea, este în mod clar nedrept să privim aceste probleme pur și simplu în narativul „concurenței neloiale” sau a așa-numitelor „amenințări la adresa lanțului de aprovizionare”. Deficitul comercial al Germaniei față de China este în mare parte rezultatul strategiei aprofundate de localizare implementate de companiile germane în China, deoarece multe produse exportate în Germania sunt de fapt fabricate de companii germane care operează în China.
Mai mult, investițiile germane în China continuă să crească, reflectând încrederea pe termen lung a pieței. De exemplu, producătorii germani de automobile au reprezentat aproximativ două treimi din investițiile germane în China între 2020 și 2024, iar aceste cheltuieli s-au accelerat în ultimii ani, crescând cu 69% între 2023 și 2024, ajungând la 4,2 miliarde de euro (4,87 miliarde de dolari), a relatat duminică Bloomberg, citând Institutul Mercator pentru Studii Chinane, un think tank cu sediul la Berlin.
Abonați-vă la canalul nostru de Telegram pentru clipuri și informații de ultim moment: https://t.me/nymagazinromania
Urmăriți-ne pe Facebook ca să fiți conectați la prezent: New York Magazin România
Ne puteți contacta la: contact@nymagazin.ro și nymagazin@aol.com

